tirsdag den 6. marts 2012

Billedfremkaldelse på nettet


Som passioneret hobbyfotograf skal jeg årligt fremkalde mange billeder til venner og bekendte, og har derfor efter en periode med store omkostninger til dette, gennemgået priserne hos en stor del af forhandlerne.




Det kan være meget svært at gennemskue hvor man skal vælge at få fremkaldt sine billeder, da man ikke kender kvaliteten får man har prøvet den pågældende udbydere.


Jeg har efter hånden prøvet de fleste sider, og kender til de enkeltes kvaliteter på billedfremkaldelse. På nettet er der mange billige udbydere, men hvilken er bedst?


Det er et godt spørgsmål. Personligt benytter jeg mig ofte om Pixum, da de har en god kvalitet til en fornuftig pris. Jeg er bl.a. faldet over en side der har testet de 10 udvalgte online udbydere af billedfremkaldelse, og jeg er enig med dem i de flest vurderinger, så det kan være et god rettesnor, hvis du skal ud og have fremkaldt nogle billeder.


Pris og kvalitet hænger nemlig ikke nødvendigvissammen, faktisk præsterer flere af de store internationale billedfremkaldelses tjenester sig godt, kvalitet kontra pris.

Bedste sted at få fremkaldt billeder er ifølge testen Pixum, mens det billigste sted er foto.com hvis vi snakker den typiske størrelse 10x15 cm. Testen har ud fra forholdet kvalitet kontra pris rangeret den enkelte billedfremkaldelse. Det kan derfor i enkelte tilfælde godt betale sige at vælge en der ligger længere nede på deres liste, hvis man ønsker et billede af rigtig høj kvalitet. Hvem det skal være kan du finde ud af ved at læse anmeldelsen af hver enkelt.


God fornøjelse med at finde den rette online service.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar